FAQ - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Częste pytania przed zakupem

Jaki jest czas oczekiwania na mebel?

Nie ma problemu z oczekiwaniem na towar. Wszystko co prezentujemy w dziale OFERTA jest dostępne od ręki. Znajduje się w naszym sklepie w Majdanie i czeka na szczęśliwego nabywcę.

Czy można sprowadzić mebel na zamówienie?

Niestety nie. Przyczyną jest to, że istnieje zbyt duże ryzyko, że pomimo wysłania nawet najdokładniejszych rysunków technicznych i precyzyjnego opisu, możemy dostać mebel o kilka centymetrów szerszy czy węższy, z innymi drzwiczkami niż chcieliśmy, lub w innym wybarwieniu. Wynika to z bardziej artystycznej niż technicznej duszy Hindusów. Tak więc aby dotrzymać naszego zobowiązania wobec klienta, musielibyśmy pojechać do Indii i osobiście nadzorować cały proces produkcji danego mebla, co jest z oczywistych względów niemożliwe. Druga przyczyna jest taka, że minimalna ilość zamówienia jakiegoś wzoru mebla u producenta w Indiach (o co trudno mieć pretensję) wynosi co najmniej kilka sztuk w przypadku większych mebli, oraz kilkanaście, lub nawet kilkadziesiąt, w przypadku mniejszych.

Jakie będą koszty wysyłki mebla do...

Nie można odpowiedzieć na to pytanie bez uprzedniego dokładnego zważenia i zmierzenia konkretnego towaru. Zmiennych wpływających na cenę wysyłki kurierskiej jest zbyt wiele, a w naszym przypadku mamy szczególnie dużo do czynienia z bardzo niestandardowym towarem pod względem wagi i wymiarów. Ponadto, istnieją dodatkowe opcje wysyłki, dodatkowo płatne, takie jak:
- opcja ostrożnie (praktycznie niezbędna w przypadku szkła oraz delikatnych mebelków), dająca większe bezpieczeństwo na okoliczność uszkodzenia towaru przez przewoźnika, oraz, co bardzo ważne, gwarancję wypłaty odszkodowania w przypadku uszkodzenia towaru (temat rozwinięty w innym pytaniu FAQ nt. uszkodzeń);
- opcja dostawy o określonej porze danego dnia (tolerancja 2-4 godzin).

Przy kilku sztukach mebli bardziej opłacalną metodą transportu jest skorzystanie z przewoźnika indywidualnego (polecamy sprawdzoną firmę), ponieważ taki koszt jest co prawda wyższy niż wysłanie kurierem jednego mebla, ale w przypadku kilku sztuk dzieli się on przez ich ilość (kurs kosztuje tyle samo bez względu na to czy w środku auta jest jeden mebel czy kilka), więc w przeliczeniu na sztukę koszt zaczyna spadać wraz ze wzrostem ilości sztuk. Dużo zależy też od odległości do klienta. Tak więc w przypadku mebli prawie każda wycena musi być indywidualnie obliczona i zoptymalizowana.
Co więcej, istnieją pewne ograniczenia, które w ogóle uniemożliwiają wysyłkę jakiegoś towaru kurierem. Np. w przypadku firmy DHL, a z niej korzystamy, największy wymiar (np. długość deski) nie może przekraczać 2,10 m.

Czy mogę wypożyczyć mebel na „przymiarkę”?

Tak, jest taka możliwość. Meble oraz niektóre inne towary (np. lampy) wypożyczamy na 24 godziny, a w uzasadnionych przypadkach, na 48 godzin (duża odległość, niekorzystne warunki atmosferyczne, święto itp.). Wypożyczenia dokonujemy po zdeponowaniu kaucji w pełnej wysokości wartości danego towaru. Zwracany towar nie może być w żaden sposób uszkodzony (zarysowania, złamania, pęknięcia, zaplamienia, odpryski itp.).
WAŻNE! W przypadku wpłacania kaucji warto pomyśleć o przygotowaniu gotówki, ponieważ po wpłacie kartą, w momencie zwrotu gotówki będziemy zmuszeni do potrącenia 2% z wpłaconej kwoty tytułem wyrównania kosztów opłat bankowych, a które nie zależą przecież od nas, podobnie jak ostateczna decyzja klienta.

Kiedy będzie nowa dostawa mebli?

Nie tworzymy żadnego grafiku dostaw towaru. Wszystko zależy od naszych bieżących potrzeb, których nie sposób przewidzieć z wyprzedzeniem. Jeśli jednak mamy w planie jakaś dostawę i wiemy kiedy ona nastąpi, to podajemy taką informację na naszym blogu (Menu - Blog).

Jakie są opcje dostawy towaru? Czy przywieziecie mi mebel?

Transport towaru do nabywcy wiąże się z wyborem jednej z opcji: odbioru własnego, dostawy naszym transportem (opcja płatna i darmowa - szczegóły poniżej), lub też za pośrednictwem firmy kurierskiej, lub innej.

ODBIÓR WŁASNY
Odbiór zakupionego towaru może nastąpić z opóźnieniem (nieodpłatnym przechowaniem przez nas) nawet do kilku miesięcy. Prosimy o powiadomienie nas o dokładnym terminie odbioru, w celu przygotowania towaru do transportu - z co najmniej kilkugodzinnym wyprzedzeniem. W przeciwnym razie, należy się liczyć z oczekiwaniem na przygotowanie go do transportu, co może czasami zabrać nawet do godziny czasu (w zależności od rodzaju towaru i ilości). Pomoc przy załadunku z naszej strony jest nieodpłatna.

TRANSPORT OFEROWANY PRZEZ ORANGE TREE
1) TRANSPORT DARMOWY
Transport darmowy oferujemy tylko po łącznym spełnieniu następujących warunków:
a) dla klientów, którzy zrobili zakupy za kwotę wyższą niż 3000 zł;
b) tylko w środy;
c) w maksymalnej odległości 30 km od sklepu;
d) towar nie był przeceniony lub gdy większość towaru nie była przeceniona.

Powyżej granicy 30 km od sklepu pobieramy dopłatę w wysokości 2,10 zł za 1 km licząc odległość w obie strony.
Uwaga! Maksymalny dystans na jaki oferujemy transport własny Orange Tree to 60km od sklepu.

2) TRANSPORT PŁATNY REALIZOWANY W ŚRODY
Pobieramy opłatę w wysokości 2,10zł/1km (licząc kilometry w obie strony) gdy:
a) wartość transakcji była niższa niż 3000 zł;
b) towar był przeceniony lub gdy większość towaru była przeceniona (większość liczona kwotowo, a nie ilościowo).

3) TRANSPORT PŁATNY EKSKLUZYWNY
Pobieramy opłatę w wysokości 3,00zł/1km (licząc kilometry w obie strony) oraz ryczałt za dwóch pracowników w wysokości 50 zł gdy transport odbywa się w każdy inny dzień niż środa bez względu na kwotę zakupów.

WNIESIENIE TOWARU
We wszystkich przypadkach wniesienie towaru do domu/mieszkania jest płatne i jest negocjowane na miejscu po obejrzeniu warunków wniesienia/dotarcia, oraz w zależności od ilości mebli oraz ich ciężaru i gabarytów. Przeważnie jest to kwota 10-30 zł od sztuki mebla. Są jednak przypadki nietypowe. Przykładem może być szafa o wadze 400 kg (to nie rzadkość) o dużym gabarycie do wniesienia na 4 piętro w starym budownictwie (łamane schody) z koniecznością zdjęcia skrzynek pocztowych i przekucia stropu nad drzwiami klienta. Taka operacja zajmuje kilka godzin i wymaga zaangażowania kilku osób osób. Naturalnie koszt w tym przypadku będzie nieporównanie wyższy.

GODZINY DOSTAW
O ile w przypadku transportów ekskluzywnych pora dostawy może być określona precyzyjnie, o tyle przy transportach zbiorczych (w środy) nie ma możliwości negocjowania dokładnego czasu dostawy. Transporty odbywają się w godzinach 12-19 i jesteśmy w stanie określić jedynie orientacyjną porę dostawy z tolerancją do dwóch godzin. Taka informacja jest możliwa do udzielenia we wtorek wieczorem przed zamknięciem sklepu, w momencie kiedy mamy już zamkniętą listę punktów dotarcia. Trasa przejazdu musi być dobrana optymalnie - stosownie do miejsc, w które musimy dotrzeć, więc nie jesteśmy w stanie jej zmienić stosownie do życzeń indywidualnych osób. Dlatego ci z Państwa, którzy pragną odebrać transport o konkretnej godzinie, powinni wybrać opcję transportu indywidualnego - zawsze płatnego.
Uwaga! Nie organizujemy transportów w soboty i niedziele w żadnej opcji.

PRZESYŁKI ŚWIADCZONE PRZEZ:
1) Kurierzy i Poczta Polska
Posiadamy umowę o stałej obsłudze z firmą DHL, stąd też właśnie ta firma będzie naszym głównym zleceniobiorcą. Klient może też wybrać swoją własną firmę kurierską, która odbierze od nas przesyłkę w jego imieniu, lecz w tym przypadku, będziemy zwolnieni z odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń spowodowanych podczas transportu. To samo dotyczy wysyłki Pocztą Polską, która przyjmuje reklamacje jedynie teoretycznie, w praktyce twierdząc, że towar był źle zapakowany, więc wina jest zawsze po naszej stronie. Twierdzi tak bez żadnych podstaw (posiadamy bogate i udokumentowane doświadczenia w tej kwestii). Tak więc wysyłką PP jest możliwa wyłącznie na własne ryzyko Klienta. Prosimy też pamiętać o dużym ograniczeniu stosowanym przez PP co do gabarytów i wagi przesyłek, który w praktyce uniemożliwia wysyłkę nawet mniejszych mebli.
Takie ograniczenia dotyczą w znacznie mniejszym stopniu firm kurierskich, lecz również istnieją. Nie każdy mebel da się wysłać kurierem i jedyną opcją w takim przypadku będzie transport własny lub innej firmy zewnętrznej.

Jeśli chodzi o ceny, to istnieje zbyt dużo precyzyjnych uwarunkowań aby podać tutaj choćby przybliżone wartości. Koszt każdej przesyłki musi być obliczony indywidulanie na podstawie wymiarów, wagi, opcji "ostrożnie" i odległości do miejsca przeznaczenia. Dodatkowymi kosztami będą obciążone specjalne wymagania - np. co do konkretnego dnia i pory dostawy. Tak więc koszt każdej przysyłki będzie wyliczony i przekazany mailem bezpośrednio przed transakcją.

2) Inne firmy przewozowe
W przypadku towarów, których nie jest w stanie obsłużyć żadna firma kurierska, możemy wykorzystać zaprzyjaźnione firmy transportowe. Jest to opcja najdroższa (za wyjątkiem transportu własnego). W celu obniżenia kosztów klient może poczekać jakiś czas (trudno przewidzieć jaki, ale z reguły do 2 tygodni) na kumulację transportu w danym kierunku - np. w okolice Wrocławia. W takim przypadku koszt transportu zostanie odpowiednio podzielony pomiędzy różnych odbiorców, a co za tym idzie, obniżony. Przy szczęśliwym zbiegu okoliczności może się okazać, że taki transport będzie tańszy niż kurierski.

Czy będzie można zwrócić towar?

W odróżnieniu od zakupów na odległość, przyjęcie zwrotu towaru zakupionego na miejscu w sklepie nie jest dla sprzedawcy prawnie obligatoryjne. Ponieważ nie przewidujemy możliwości zwrotu towaru zakupionego w sklepie, oferujemy inne rozwiązanie, polegające na możliwości wypożyczenia towaru na 24 godziny w celu ostatecznego sprawdzenia go w realnych warunkach domowych.
Aby dokonać wypożyczenia wymagana jest wpłata kaucji w wysokości 100% wartości towaru.
Zwrot kaucji będzie możliwy tylko wtedy kiedy towar nie zostanie w żaden sposób uszkodzony, oraz zostanie dotrzymany przez kupującego termin zwrotu wypożyczonego towaru, czyli najpóźniej następnego dnia. Uszkodzenia to przede wszystkim: złamania, odłupania, pęknięcia, wypaczenia, zarysowania, oraz inne przypadki jak np. zbicie klosza w lampie. Jeśli stwierdzimy, że nastąpiło uszkodzenie towaru, to zastrzegamy sobie możliwość odmowy przyjęcia towaru bez względu na czas jaki upłynął od momentu wypożyczenia.

WAŻNE
Prosimy mieć na względzie, że w przypadku kiedy kaucja była wpłacana kartą płatniczą, to w momencie jej zwrotu będziemy zmuszeni do potrącenia 0,85% prowizji bankowej, która jest automatycznie pobierana przez bank (nie przez nas) w momencie dokonywania płatności, a na co nie mamy wpływu. Pominięcie tej przykrej czynności będzie możliwe jedynie wtedy, kiedy zwrot nastąpi tego samego dnia. Dlatego też w przypadku wypożyczeń „do następnego dnia” bardzo prosimy o rozliczanie się gotówką, co gwarantuje zwrot kaucji w pełnej wysokości.

Dlaczego dwa takie same meble mają różną cenę?

Wynika to z dość banalnej przyczyny, a mianowicie dość dużej zmienności cen w Indiach.
Może być tak, że dwa meble, które są identyczne lub bardzo podobne, były kupione w Indiach w innych okresach, kiedy ich ceny były różne.
Ponieważ nie zmieniamy cen po pierwszej wycenie (w momencie przybycia towaru), to z czasem powstają różnice w cenach pomiędzy egzemplarzami, które są możliwe do powtórzenia, i które czasem zamówimy ponownie.
Różnice cen nie wynikają więc z innej jakości czy uszkodzeń (za wyjątkiem oferty outletowej). Zatem wniosek jest jeden: należy kupować te egzemplarze, które są tańsze :)

Rabaty, płatności, kredyty

Czy mogę liczyć na rabat?

Rabatu udzielimy przy jednorazowym zakupie co najmniej 3 sztuk towaru, pod warunkiem, że cena jednego z tych przedmiotów nie będzie stanowiła więcej niż 70% całej należności, oraz wg następujących progów rabatowych:

Zakup za kwotę 10-15 tys. zł - rabat 10%
zakup za kwotę 15-20 tys. zł - rabat 13%

W przypadku jednorazowych zakupów za wyższe kwoty, rabaty negocjujemy indywidualnie, przy czym wiele zależeć będzie od wybranych egzemplarzy towaru.Klientom detalicznym dokonującym mniejszych zakupów, proponujemy naszą Kartę Rabatową, do której wpisujemy wszelkie wydatki na PEŁNOWARTOŚCIOWY towar. Po uzbieraniu się kwoty 10 tys. złotych (niezależnie od formy płatności i upływu czasu) zwracamy 8% od wcześniej wydanej sumy. Zwrot następuje poprzez obniżenie kwoty płatności o 800 złotych (8% od 10 tys.) w momencie przekroczenia wymaganego pułapu. Nadwyżka ponad 10 tys. złotych zostanie przeniesiona do nowej Karty Rabatowej, a stara zostanie zniszczona. Nasza Karta Rabatowa nie ma ograniczeń czasowych i nie jest wystawiana imiennie.
Uwaga! Po zrealizowaniu pierwszej Karty Rabatowej, w uzasadnionych przypadkach, możemy udzielić klientowi stałego rabatu na zakupy w naszym sklepie w miejsce wystawienia nowej Karty Rabatowej.

Czy mogę zapłacić kartą?

Tak, przyjmujemy płatności za pomocą wszystkich popularnych kart płatniczych, za wyjątkiem Diners i AMEX, ze względu ma zbyt wysokie prowizje bankowe.
Inną formą płatności może być przelew bankowy. Naturlanie, towar będziemy mogli wydać dopiero po zaksięgowaniu pełnej kwoty należności na naszym koncie.

Czy mogę kupić na kredyt?

Od dnia 1 grudnia 2014 nie oferujemy usługi pośrednictwa w uzyskaniu kredytów konsumenckich.


Kwestie techniczne

Czy te wasze meble się rozkładają?

W zdecydowanej większości nie. Dlatego przed zakupem dużych mebli należy dokładnie wymierzyć drogi transportowe (winda, drzwi, załamania schodów) aby uniknąć przykrych niespodzianek podczas wnoszenia mebla.
Wyjątkiem są stoły i ławy kawowe (jednak nie wszystkie), od których można odkręcić nogi. Demontaż może dotyczyć również łóżek czy drzwi (oddzielnie skrzydła i futryna). Są też inne przypadki, takie jak luźno leżący gruby blat na komodzie, ale są to sytuacje jednostkowe.
W celu obniżenia wagi jakiegoś bardzo ciężkiego mebla na czas transportu, a szczególnie wniesienia, na życzenie klienta możemy zdemontować jakiś element, o ile to będzie technicznie możliwie. Przykładem może być demontaż drzwi w szafie.

Czy wasze meble są stare czy postarzane?

Większość rzeczy jest nowych a następnie postarzanych (patynowanych) za pomocą różnych technik. Głównie techniką wielowarstwowego nakładania farb, a następnie ich przecierania, skrobania, czy też wytrawiania specjalną chemią.
Inną grupą mebli są egzemplarze łączone, czyli takie, w których pewne elementy są rzeczywiście stare, a cała reszta jest nowa i odpowiednio patynowana aby pasowała wyglądem do starych części. Przykładem są szafy z nową obudową, w których zamontowane są stare drzwi, komody ze starymi frontami (drzwiczki lub jakaś deska w roli cokołu), czy też stół z nowo dorobionym blatem.
Ostatnią grupą są całkowicie stare towary, i te zaznaczamy w opisie słowem „antyk”. Należy podkreślić, że używamy tego słowa w sensie potocznym, a nie kierując się ściśle wymogami prawnymi dotyczącymi określenia co jest antykiem a co nie. Właściwie w każdym przypadku nie byłoby to możliwe, ponieważ nie ma możliwości uzyskania w Indiach wiarygodnego certyfikatu na temat faktycznego wieku danej rzeczy, a sami przecież nie jesteśmy w stanie tego zbadać za pomocą badania metodą węglową C4 :) Również bardzo obszerna wiedza na temat różnych stylów wzorniczych stosowanych w Indiach w różnych czasach i na różnych terytoriach na niewiele się zda, ze względu na nieprawdopodobnie wielkie bogactwo historyczne i kulturowe Indii. Wątpliwe jest aby był na świecie ktoś z tak rozległą wiedzą, aby na podstawie stylu danego mebla mógł dokładnie określić jego wiek. W przypadku Europy tak, w przypadku Indii raczej nie. Można pokusić się o takie oceny jedynie w przybliżeniu i z dużą tolerancją. Jednak w zdecydowanej większości przypadków można śmiało przyjąć, że wiek naszych „antyków” spokojnie przekracza kilkadziesiąt lat, a w niektórych przypadkach nawet setki.

Z jakich rodzajów drewna są wykonane te meble?

Do produkcji mebli w Indiach używane są cztery podstawowe gatunki drewna: mango, tek, drewno sezamowe (shisham), oraz akacja azjatycka. Zdarza się również drewno różane (rose wood), sosna (pine – inna odmiana niż w Europie, podobnie jak akacja), stare drewno z podkładów kolejowych (slipper wood), a także po prostu drewno z lasu (jungle wood).

Wszystkie one posiadają znacznie większą zawartość substancji oleistych niż europejskie gatunki drewna ze względu na inne warunki klimatyczne, przez co są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych, w szczególności wody. W tym zakresie wyróżnia się drewno tekowe, które jest wręcz wodoodporne. Tek jest obecnie pod ochroną, dlatego meble wykonane z tego gatunku drewna są przeważnie starymi egzemplarzami, lub wykonanymi współcześnie, ale z drewna z „odzysku” – z rozbiórek budowlanych czy starych mebli. Meble tekowe należą do grupy najwyżej wycenianych ze względu na nieprzeciętne walory użytkowe.

Tek (teak)

Sezam (shisham)


Mango


Akacja (accacia, kiker)

W Indiach nie jest znane, ani tym bardziej używane do produkcji mebli, tzw. drewno palisandrowe, które jest często u nas mylone z sezamem lub akacją. Można mówić jedynie o kolorze palisandru, a nie o drewnie. Zabarwienie przypominające oryginalny palisander uzyskuje się stosując odpowiedni kolor bejcy. Drewno palisandrowe istnieje, lecz dzisiaj występuje praktycznie tylko na niewielkim obszarze Brazylii i jest horrendalnie drogie. Należy zaznaczyć, że dawno temu rzeczywiście istniały w Indiach plantacje drzew palisandrowych. W chwili pisania tego artykułu, posiadamy jedynie dwie sztuki mebli (na ponad tysiąc różnych), które są wykonane z prawdziwego palisandru. Są to antyki, bardzo rzadko już spotykane egzemplarze.

Palisander


Czy te meble są woskowane czy lakierowane?

Generalnie sposoby wykończenia można podzielić na kilka kategorii:
1) Naturalne drewno woskowane (w zdecydowanej większości)
2) Naturalne drewno lakierowane melaminą lub innymi lakierami plus ewentualnie warstwa wosku
3) Kolorowe, które można podzielić na następujące kategorie
a) Jednokolorowe drapane matowe i półmatowe
b) Jednokolorowe z farbą spękaną z połyskiem i półmatowe
c) Jednokolorowe z pokryciem jednolitym półmatowe i matowe
d) Wielokolorowe drapane
e) Wielokolorowe z farbą spękaną z połyskiem i półmatowe
f) Wielokolorowe z połyskiem (tych nie importujemy)
g) Wielokolorowe z pokryciem jednolitym półmatowe i matowe
h) Wielokolorowe z farbą wypukłą matowe
4) Inkrustowane i intarsjowane różnymi rodzajami metalu, kości, drewna
5) Z okuciami metalowymi (mosiądz, brąz, żelazo, biały metal, czyste srebro)

W przypadku mebli malowanych stosuje się niezliczoną ilość tzw. „patternów”, czyli wzorów florystycznych, zwierzęcych, czy geometrycznych (bardzo duża różnorodność regionalna). Kolorystyka jest praktycznie nieograniczona. Od bardzo jaskrawych, kontrastowych połączeń gdzie przeważają mocne odcienie niebieskiego, zieleni, różu, czerwieni i pomarańczu, poprzez stonowane bordo, beż, ciemną zieleń oraz nawet czerń i biel. Stosuje się farby akrylowe, olejowe, lub łączone – wielowarstwowe lub spękane.

Drewno naturalne może być bejcowane na najprzeróżniejsze odcienie brązu aż do czarnego, a także praktycznie na dowolny inny kolor. Należy zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy malowaniem a bejcowaniem. Malowanie polega na nałożeniu farby powierzchniowo, natomiast bejcowanie na zabarwieniu struktury drewna (w głąb).

Jak mam konserwować te meble?

Naturalne drewno dobrze jest przetrzeć raz na kilka miesięcy odrobiną wosku lub olejo-wosku do mebli (wygodniej go nakładać), który się wchłonie i wyschnie po ok. 2 dniach. Na co dzień wystarczy przetrzeć powierzchnię mleczkiem z dodatkiem wosku (producent bez znaczenia). Należy wystrzegać się agresywnych, chemicznych preparatów, które mogą uszkodzić warstwę wosku. Prosimy też nie stawiać bezpośrednio na drewnie żadnych gorących przedmiotów (np. kubka z herbatą), bo w przypadku mebla woskowanego, również nastąpi uszkodzenie wosku. Miejsce uszkodzenia wygląda jak mleczne (białawe) przebarwienia. Nie są to żadne poważne uszkodzenia i są całkowicie odwracalne. Samo drewno nie zostanie naruszone, natomiast trzeba będzie usunąć ściętą warstewkę wosku za pomocą np. kawałka drewna lub nawet paznokciem (po prostu delikatnie zdrapać) i zawoskować całą powierzchnię na nowo.
Woskowanie nie dotyczy mebli malowanych. W ich przypadku wystarczą łagodne środki czyszczące.

Więcej na temat konserwacji mebli oferowanych przez nasz sklep możecie Państwo znaleźć w naszym poradniku tutaj

Jakie żarówki pasują do tej lampy i jakiej mogą być mocy?

Wszystkie lampy jakie sprowadzamy z Indii sami przerabiamy w ten sposób, że wymieniamy indyjskie oprawki żarówek na europejskie z powodu niekompatybilności indyjskich oprawek z naszymi żarówkami (stosują system bagnetowy) oraz normami (certyfikat CE) . W zależności od rodzaju lampy stosujemy oprawki pod małe żarówki (E14) lub duże (E27). Jeśli chodzi o dopuszczalną moc żarówek, to same oprawki wytrzymują z reguły moc 100W i więcej, natomiast kluczową rolę odgrywa konstrukcja lampy. Im bardziej klosz jest zabudowany i żarówka ma mniejszą możliwość wentylacji, tym mniejszej mocy żarówki należy stosować. Jednak w znakomitej większości przypadków żarówki mają bardzo dobrą wentylację (otwarte klosze, szpary nad żarówką itd.), więc same lampy nie stawiają ograniczeń w zakresie mocy żarówek.

Czy wasze wyroby z kości są wykonane z kości słoniowej?

Nie. Eksport kości słoniowej jest w Indiach surowo zakazany, podobnie jak w Polsce jest zakazany handel wyrobami z kości słoniowej, nawet, jeśli kość słoniowa stanowi tylko fragment całego wyrobu (np. klawisze z starych pianinach).
Wszystkie towary lub elementy, w których opisie występuje słowo "kość", to towary do produkcji których została użyta kość bydlęca lub wielbłądzia. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z imitacją kości i wtedy jest to tworzywo sztuczne.

Czy to skóra naturalna czy sztuczna?

W wyrobach meblarskich w zdecydowanej większości przypadków Hindusi stosują skórę naturalną, dość grubo wyprawianą.
Przeważnie jest to skóra bydlęca lub wielbłądzia.
Skóra syntetyczna jest stosowana w bardzo niewielkim zakresie - np. w najtańszych modelach nowoczesnych krzeseł.
Ponieważ Orange Tree stara się posiadać w swojej ofercie rzeczy o wysokim standardzie gatunkowym, to wyroby, w których została zastosowana skóra syntetyczna, stanowią bardzo mały margines. Zawsze w opisie takiego wyrobu znajduje się wyraźna informacja na ten temat.

Dlaczego nie wyszukuje mi się przedmiot, którego szukam?

Mechanizm naszej wyszukiwarki jest tak skonstruowany, że „rozumie” wyraz, czy frazy, wpisane dosłownie, czyli zupełnie inaczej niż np. wyszukiwarka Google, która niejako zgaduje czego szukamy i podpowiada zbliżone wyniki.

Przykład posługiwania się naszą wyszukiwarką:
Szukamy towaru wykonanego z drewna tokowego, więc w okienko wyszukiwarki wpisujemy słowo „drewno tekowe”, licząc na to, że podobnie jak wyszukiwarka Google, znajdzie nam wszystkie towary wykonane z drewna tekowego. Niestety nie znajdzie. Znajdzie jedynie te, w których opisie jest jakieś zdanie z dokładnie taką frazą jaką wpisaliśmy, czyli „drewno tekowe” (np. „…drewno tekowe jest wodoodporne…”). Nie znajdzie natomiast żadnego, gdzie w opisie znajduje się fraza „drewna tekowego” (np. „Przedmiot jest wykonany z drewna tekowego.”).

Dlatego też prosimy o wykorzystywanie skróconej formy, która gwarantuje odnalezienie danego wyrazu w różnych odmianach. W przypadku drewna tekowego najlepszym wyborem będzie „tek”. Wyszukiwarka odnajdzie oba powyższe przykłady, jak również możliwe inne (np. „Drewno z jakiego jest wykonane to tek.”).

Proszę zwrócić uwagę, że w niewielu słowach w języku polskim znajduje się zbitka literowa „tek”, a tych w których występuje, próżno szukać na naszej stronie - przykładem słowo „tektoniczny”. Dlatego też można przyjąć, że w tym przypadku, znajdziemy wszystkie towary, w opisie których mowa jest właśnie o drewnie tekowym.

Podobny przykład można by skonstruować na okoliczność mebli w stylu prowansalskim, gdzie wystarczy wpisać słowo „prowan”.

W przypadku wyszukiwania towaru po jego unikalnym kodzie:
Prosimy zachować precyzję przy wpisywaniu kodów towarów. Jeśli przykładowy kod to „AH-02-056”, to nie wyszukamy takiego towaru jeśli wpiszemy „AH02056” lub „AH-2-56”, ponieważ nigdzie w opisie nie znajduje się dokładnie taki ciąg cyfrowo-literowy.

Jeśli natomiast posłużymy się skróconą formą z powyższego przykładu, np. „AH-02”, to wyszukiwarka odnajdzie wszystkie towary, które zawierają ten fragment kodu. Wśród nich będzie również ten z końcówką „-056”, oraz wszystkie inne - podobnie jak ze słowem „tek” czy „prowan”.


error: